Blog
  • Main page
05
12
2017

6 Sfaturi pentru o slabire mai sanatoasa si rapida

1.Fii Consecvent

Trebuie sa te asiguri ca abordarea ta fata de un nou stil de viata trebuie sa fie una de care te poti tine. Fara infometare si diete extreme. Pune-ti intrebarea, “Pot manca asa pentru restul vieti?”. Daca raspunsul este nu, trebuie sa schimbi strategia. Incearca sa vezi schimbarea ca un stil de viata, nu dieta temporara.

Iar asta nu inseamna doar de Luni pana Vineri. Vei avea sanse mult mai mari si rezultatele vor fi mult mai rapid vizibile daca adopti acest stil de viata in permanent, in fiecare zi. Pe aceeasi idee, este important sa tii minte ca o singura masa nu iti defineste dieta si nu inseamna ca ai esuat sau ca ai deraiat de la obiectiv. Fiecare masa reprezinta sansa de a incepe din nou si de a o face corect.

 

2.Detine controlul

Nu astepta ca rezultatele sa cada din cer si nu sta degeaba asteptand asta. Daca iti doresti un corp frumos si sanatos, va trebui sa investesti timp. Aloca-ti cateva ore pe saptamana pentru a iti prepara mancarea pentru urmatoarele zile. Un studiu realizat de catre Centrul de preventie si control al bolilor a descoperit ca aproape 40% din persoanele care au o poveste de succes de slabire isi planuiesc intotdeauna alimentatia saptamanala. Cand nu faci asta, esti temptat sa mananci ce ai in apropiere si de obicei acestea nu sunt alimentele potrivite.

De asemenea, fiecare schimbare trebuie calculata si gandita. Fiecare tel pe care ti-l propui trebuie sa fie realizabil. Nu incepe o dieta dificila cu gandul ca nu vei mai putea manca niciodata ce iti place. Fie o abordezi treptat, renuntand pe rand la alimentele nocive, fie o imparti in cicluri, pentru o rezistenta psihica mai puternica. Oricaruia dintre noi i va fi mai usor sa se abtina de la paine o singura luna si nu o viata intreaga. Dupa prima luna, o sa-ti fie deja mai usor, sa mai rezisti inca o luna, si asa mai departe.

 

3.Mananca in propriul ritm

Este foarte posibil sa fi auzit foarte des idea de a manca putin si des, mai ales de la inceputul anului 2000. Filosofia “A manca fara sa te saturi” se bazeaza pe idea ca mai multe mese mici si frecvente iti pastreaza zaharul din sange mai stabil, metabolismul activat si apetitul la minimum. Un motiv important din aceasta logica este ca daca lasi prea mult timp intre mese sau daca sari peste o masa, o sa mananci prea mult la urmatoarea. Asta ar putea explica de ce femeile care sar peste mese slabesc in general mult mai putin fata de cele care au o alimentate consecventa.

Inca ceva: Cativa cercetatori spun ca exista o legatura intre obezitate si mancatul foarte des, mai ales la femei. Cel mai sanatos mod de alimentatie este cel pe care tu il simti. NU cand ai tu timp, adica o data pe zi, ci atunci cand simti, cu conditia sa ITI CUNOSTI CORPUL si sa il asculti cu adevarat.

 

4.Mananca alimente care iti plac

Cum am spus si mai sus, trebuie sa-ti asculti corpul. El iti va transmite daca un aliment nu iti face bine sau nu. Este important aici sa excludem poftele capricioase, precum sucurile sau mancarea de tip junk-food, avand in vedere lipsa calitati lor nutritionala, corpul nu va avea cu adevarat nevoie de asa ceva, poate doar creierul. Trebuie sa inveti sa faci diferenta.

Pentru a sustine o dieta pe termen lung, chiar trebuie sa iti placa ceea ce mananci, nu doar sa tolerezi. Daca nu, iti cam dai seama ca e o pacaleala pe termen scurt ceea ce te-ar putea determina sa renunti si mai devreme.

 

 

5.Nu te uita doar la calorii

Traim in era aplicatiilor care tin evidenta caloriilor si cam atat. Pentru ele, o calorie este o calorie – ca slabirea nu are legatura cu ce mananci, ci despre cate calorii mananci.

Desi evidentierea caloriilor te poate ajuta sa iti administrezi canitatea zilnica de alimente, este mult mai important sa tii evident la CE mananci si CUM te simti. Fii atent la detalii. Pui prea mult zahar in cafea? Mananci din bomboanele colegului in fiecare zi? Mananci din plictiseala sau pe graba? Daca identifici si rezolvi din obiceiurile proaste te va ajuta enorm pe termen lung.

 

6.Ai grija la gustari

Gustarile fac parte din obiceiurile proaste de care am mentionat mai devreme, insa nu trebuie scoase complet din alimentatie. Conform unor statistici, gustarile reprezinta cel putin un sfert din caloriile pe care noi le mancam zilnic. O gustare de mici dimensiuni, care are ca scop sa ne tina de foame pana la urmatoarea masa pentru a o reduce, s-ar putea sa faca mai mult rau.

Exista foarte multe gustari sanatoase insa de obicei facem alegerea gresita si ajuntem sa mancam pachetele mici de gustari care pot avea chiar mai multe calorii decat felul principal. ( Stiai ca 100g de Fistic prajit poate avea si 600 de calorii? ). Incearca sa iti prepari singur gustarile acasa si consuma-le doar daca te ajuta la obiectvul pe care ti l-ai propus, fie reducerea apetitului, fie cresterea musculara.

author: Mircea Dumitrescu

Comment
0

Leave a reply

%d bloggers like this: