Blog
  • Main page
27
11
2017

10 Lucruri gresite pe care le facem in fitness

Salut,

M-am gandit sa impartasesc aceste 10 greseli pe care le intalnesc sau le aud cel mai des la clienti. Fara o anumita ordine, iata lista mea:

1.Sarim peste warmup si stretching

Un aspect pe care si noi antrenorii, il neglijam uneori cand ne antrenam, este importanta incalzirii inainte de antrenament si stretching-ul de dupa. Majoritatea oamenilor, fac aceasta greseala, fie inlocuiand incalzirea cu niste rotiri de incheieturi si eventual sarind complet peste stretching. Din punctul de vedere al industriei, incalzirea trebuie sa fie cel putin, la fel de dificila ca antrenamentul, insa mai controlata ( de exemplu, alergarea ). Si de ce stretching? Pe scurt, ajuta la refacerea musculara, reducerea febrei musculare si reducerea riscului de accidente musculare.

 

2.Transpir, deci slabesc

Gresit. Transpiratia nu reprezinta caloriile sau grasimea arsa. Pe aceasta idee, am sta cu toti 2 ore pe zi in sauna si am gata, end of story. Desi transpiratia are legatura cu intensitatea exercitiilor, ea reprezinta mult mai direct, calitatea sanatatii tale. Transpiratia are rol de termoreglare si apare ca raspuns la stimulii termici externi care influenteaza temperatura pielii dar mai exista si transpiratia excesiva sau hiperhidroza care nu are nicio conexiune cu termoreglarea ci mai degraba cu stilul tau de viata. Ţine minte că electroliţii care se elimină cu transpiraţia trebuie înlocuiţi.

 

3.Fetele care fac sala vor arata precum barbatii

Nimic mai gresit. Poate una dintre cele mai mari prostii care se vehiculeaza in domeniu. Caci de ar fi asa simplu pentru femei sa faca muschi, noi barbatii ce mai cautam la sala? Totul se rezuma la testosteron, iar femeile au doar in cantitati foarte mici. Este aproape imposibil, fara suplimente corespunzatoare ca o femeie sa ajunga sa arate similar ca un barbat, din punct de vedere muscular.

 

4.Baile calde cu sare te scapa de febra musculara

Un alt mit obosit, vechi de zeci de ani si complet fals. Daca tot vorbim de bai si febra musculara, singura care te-ar putea ajuta, este o baie rece, de gheata. Pentru cei interesati si pentru cei care au acces la asa ceva, cautati mai multe despre cryo bath sau cryo therapy. Este ca si cum ti-ai pune o bucata de gheata peste vanataie 😉

 

5.Alergatul te duce in catabolism

Serios? Si daca merg mai repede slabesc? Catabolismul apare atunci cand corpul tau a ramas fara resurse de energie si incepe sa descompuna muschii in amionacizi esentiali. Sansele de a ajunge in aceasta situatie dupa o ora de antrenament de forta sunt extrem de mici. Mai mult de atat, shake-ul pe care il bei in timpul antrenamentului va acoperi cu siguranta necesarul caloric pentru antrenament. Un lucru este sigur, cardio te va ajuta sa ai o inima mai sanatoasa si iti va dezolta sistemul cardiovascular.

 

6.Faci patratele daca faci multe abdomene

Am auzit de multe ori intrebarea: “Daca fac zilnic 100 de abdomene, voi face patratele?”. Nu! “Patratelele” se fac in mare parte doar in bucatarie. Bineinteles, sala te va ajuta pentru a contura formele, insa degeaba vei face 1 milion de exercitii pentru ca totul se rezuma la alimentatie. De ce? Pentru ca depozitul de tesut adipos pe abdomen este un lucru anormal, iar cei care promoveaza “patratelele” ca fiind un lucru sanatos, se incadreaza la urmatorul punct.

 

7.Culturistii nu sunt antrenori

Da, asta este. Majoritatea, habar nu au ce spun. Majoritatea, sunt doar niste sportivi pasionati care fie au muncit foarte mult, fie au un organism de exceptie, fie au avut parte de un antrenor foarte bun. Indiferent, nici una din aceste categorii de indivizi nu ar trebui sa predea un lucru ce lor le-a mers bine. Ba mai mult, ei ar trebui sa stie , mai bine ca oricine, ca un lucru care merge la mine, nu va merge si la tine. Ei sunt cei mai promovati pentru ca arata bine, au parte de marketing si lumea crede, insa atentie cand iti alegi un antrenor personal, sa fie si atestat nu doar pompat.

 

8.Purtam centura de forta si cand facem biceps

Acest lucru des intalnit, este de altfel si foarte periculos. Centura de forta a fost creata si denumita cu un scop. Pentru forta, maxima. Daca vei purta centura intotdeauna indiferent de antrenament, nu vei face decat sa-ti “lenevesti” spatele datorita sustinerii permanente exerioare.

 

9.Incercam in fiecare luna, o dieta noua

Dupa cum am spus si mai devreme, ceea ce merge la mine, nu va merge si la tine. Din fericire, suntem cu toti diferiti iar asta include si organismul, metabolismul s.a.m.d. In mare parte, 99% din dietele de pe internet, nu ti se vor potrivi, mai ales daca le testezi doar o luna. Te sfatuiesc sa cauti un antrenor sau nutritionisti atestat in orasul tau si sa iti programezi o evaluare pentru o dieta personalizata.

 

10.Daca nu mananc nimic, voi slabi mai repede

Din pacate, noi  antrenorii ne intalnim cu astfel de situatii aproape zilnic, in care clientilor nostri, foarte palizi, li se face rau. Pentru ca nu au mancat nimic toata ziua. Vreau sa va spun doua lucruri. Daca nu mananci, o sa ti se faca rau la sala din cauza lipsei de energie. Daca nu mananci, corpul tau se va activa si o sa intre intro stare de “hibernare” excesiva in care o sa-ti incetineasca metabolismul foarte mult si o sa faca depuneri mai mari. Pe scurt? Daca nu mananci e nesatanos iar daca mananci prea mult, oh well, e la fel de nesanatos. Trebuie sa gasesti un echilibru, o dieta compusa din calorii de calitate si mese regulate.

 

author: Mircea Dumitrescu

Comment
0

Leave a reply

%d bloggers like this: